CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Saturday, October 17, 2009

tentang c.i.n.t.a.

saya ada terbaca satu buku..tentang cinta..buku ni amat mandalam maksudnye jika dihayati dengan mata hati..saya tertarik dengan ayat ini.."jika tepat masa,ketika,keadaan dan siapa, c.i.n.t.a. adalah kuasa luar biasa yang tiada bandingannya"

buku ini banyak menyedarkan saya tentang hakikat cinta yang sebenar..kita harus sedar bahawa cinta duberukan pada manusia, ada kemungkinannya cinta itu akan dirobek-robeknya. Tapi kalau hati yang pecah itu iberikan kepada Allah, nescaya dicantum-cantumkanNya. Betapa banyak cerita tentang cinta yang tidak terbalas atau dikhianati, gila bayang, angaun dan patah hati...padahal kalau hati itu diberikan kepada Allah, nescaya pasti diterima..kan3..


Kata pepatah "mengadu pada yang sayang, merajuklah pada yang kasih"...supaya cinta berbalas, cintailah orang yang mencintai kita, bukan orang yang hanya kita cintainya. bertepuk sebelah tangan tak kan berbunyi...

jika benar2 sayangkan pasangan anda, maka hormatilah dia, peliharalah dia dan perlakukanlah si dia dengan sewajarnya seperti orang yang anda sayangi..jangan hancurkan hidup pasangan anda hanya kerana keseronokan yang sementara..jika sayangkan permata, tempatkanlah ia di dalam bekas yang selamat, dilindungi dan dijaga,,jangan sesekali didedahkan atau disepah-sepahkan..

renung2 kan dan selamat beramal

banyak lagi nasihat yang terdapat dalam buku ini..ok..saya perlu lebih banyak membaca..:)

0 comments: